Výběrové řízení – Česká Pošta

0
76
zhlédnutí

Shánějí všude a v jakémkoliv množství a tak jsem to šla zkusit. Práce za přepážkou v městě s asi 25 000 obyvatel by mě bavila. Je to čistá práce s počítačem a daty, mají krásný uniformy (:D), i když žlutá mi nejde moc k pleti. Víkendy se nedělají pravidelně, noční tam nemají a nějaké bonusy tam jsou. Poslala jsem tedy životopis a do druhého dne mi volala paní a domluvila se se mnou na pohovor. Nepřekvapilo mě to. Zoufale potřebují lidi a pověst České pošty i jako zaměstnavatele není dobrá. Nicméně já si raději všechno ověřím raději na vlastní kůži. Osobně nemám z Českou poštou o nic horší zkušenosti než s PPL nebo Geisem.

Dorazila jsem na pohovor a byla jsem přijata vedoucí pošty. Milá paní, která vedla rozhovor ve velmi přátelském duchu. Líbilo se mi, že byla upřímná a nezapírala ono všemi proklínané nabízení produktů spřátelené ČSOB. Víte, při rozhovoru s ní jsem si uvědomila, že skutečně každá strana má dvě mince. A že nic není tak černobílé jako se na první pohled zdá.

V prvé řadě je nutné si uvědomit, že poštovní služby už Českou poštu skutečně neuživí, a proto hledají cestu „jak na to“. Přepážková pracovnice už není jenom pasivní prodejce poštovních služeb, ale začíná být aktivní, a to se nejspíš většině potencionálních (a i stávajících) zaměstnanců nechce. Nápad to není zlý, ale špatně realizovaný.

Paní vedoucí mi jasně řekla, že tu nabídku nemám přijímat, pokud do ní nepůjdu jako obchodník. To by bylo za mě v pořádku, dneska každý „přepážkový pracovník“ v každé bance cpe lidem produkty svého chlebodárce. S tím do toho jdou a pošta na tom není o nic lépe ani hůře. Co ale u pošty vidím špatně, jsou fronty na poštovní služby a zároveň plnění nějakého plánu, také by měli být zaměstnanci lépe motivováni a nabíráni. Vázne jim trochu low management, kdy údajně někteří vedoucí pošt zapírají nabízení produktů apod. což nebyl případ paní, která mě nabírala. Těžko říct, odkud vítr vane, asi to nelze jednoznačně přičítat jenom vedoucím na pobočkách, ale strategii celé firmy.

Dále mě zarazil fakt, že pošta nepořádá žádná školení při kterých by svoje zaměstnance řádně vzdělávala v obchodních dovednostech a komunikaci. Ano pokud mám zájem, individuálně mi školení zajistí, ale kolik takových aktivních „blbců“ na poště najdete?

Vidím to tedy tak, že v době, kdy je na každej prd vypisovaný assessment centrum, pošta jede takzvaně „podle xichtu“ a ani si nemůže nic jiného dovolit. Nejsou lidi. Jenomže kvalitní lidi, chtějí odpovídající plat, podmínky k práci a bonusy. A tak se pošta snižuje k tajným nákupům a podobným hovadinám místo toho, aby do své největší hodnoty (svých zaměstnanců – potažmo jejich potenciálu) investovala čas i peníze.

Byla jsem přijata, i přestože jsem s paní vedoucí hodně probírala onu obchodní část práce. Přijati, pokud splňujete podmínky nejspíš budete i vy, pokud nekomunikujete pouze posunky. Jak se vám ale bude pracovat záleží na tom, jak „rozumného“ vedoucího potkáte a co od práce očekáváte.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Prosím napište komentář!
Prosím, vložte své jméno

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.