Zelda: Ocarina of Time

0
21
zhlédnutí
Zelda: Ocarina of Time - plakát
Zelda: Ocarina of Time - 004

Vývoj: Nintendo EAD
Vydavatel: Nintendo
Design: Shigeru Miyamoto (producer/supervisor); Takashi Tezuka (supervisor); Toshihiko Nakago (supervisor); Yoichi Yamada (director); Eiji Aonuma (director); Koji Kondo (sound composer)
Datum vydání:  23. 11. 1998
Žánr: Akční adventura
Mód: Single player
Platformy: Nintendo 64, GameCube, iQue Player (China), Wii (Virtual Console), Wii U (Virtual Console)

Příběh začíná někde uprostřed kouzelného lesa. Jeho strážce, velký Deku Tree umírá na neznámé zlo a vyšle vílu Navy, aby našla hrdinu, který ho nákazy zbaví. Navy letí co může do blízké Kokiri vesničky, kde nalézá jednoho ze skřítků jménem Link. Tím pro ně oba (ale i pro Vás) začíná dlouhé, neuvěřitelně pohlcující a nejúžasnější dobrodružství všech dob.
Hrál jsem tuhle hru už hodně dávno, ještě na Nintendu 64, ale nikdy na ni nezapomenu. Obsadila první příčku mého pomyslného žebříčku her ještě s další perlou, kterou je RPG pro PC Baldur’s Gate a ani jedna z nich stále nebyla překonána.

Příběh je jedním slovem kouzelný. S dřevěným mečem se vydáváte na pomoc Strážci lesa, ale ani po splnění úkolu nebudete mít klid. Protože Zlo se rozlézá všude a Link je jediný, kdo jej může zastavit a zachránit svoji zemi i princeznu Zeldu. Napříč zemí Hyrule se potkáte s mnoha rasami, jako jsou Goroni, či vodní lid Zora. Navštívíte nespočet roztodivných míst, chrámů a temných dungeonů. Na každém kroku jsou nepřátelé, ale i ti, kteří vám pomohou udělat další krůček ke konečnému střetu s králem zlodějů Ganondorfem. Ano, ten je všemu vinen. Ukradl jednu část legendárního Triforce (síla, moudrost a odvaha) a nyní si hodlá podrobit celý svět.

Ale nemusíte se bát, nebudete ho kuchat dřevěným mečem. Link se samozřejmě po celou dobu vyvíjí, sbírá nové předměty, zbraně (prak, luk, bombičky, atd.) a oblečky, které vám umožní dýchat pod vodou, nebo vydržet obrovský žár. Na pomoc dostane kouzelnou ocarínu (která umí manipulovat s časem) i nádherného koně, Eponu. Rád bych podotkl, že tenkrát byla jízda na koni jako zjevení. Zelda byla jedna z prvních her, která tento způsob volného pohybu nabízela, navíc v tak zdařilém provedení. Další nezbytnou proprietou je Master Sword, který dokáže jednu velmi zajímavou věc, která neuvěřitelně napomohla hratelnosti. Ve spojení s ocarinou dokáže Linka přenést o několik let dopředu a zase zpět. Z malého prcka se tedy stane dospělý muž (který je schopen těžký a velký Master Sword nést) a zase naopak. Dungeony jsou naprogramovány tak, aby využívaly výhod i nedostatků velkého i malého Linka. Takže když narazíte na překážku, kterou nemůžete překonat, buďte si jisti, že to není chyba. Tahle hra žádné neobsahuje. Všechno je dokonale naplánováno a složitě propracováno. Hlavní příběhová linka vás pomalu vede příběhem, u kterého zapomínáte dýchat. Hra ale obsahuje mnoho dalších miniher a vedlejších questů, což zaručuje desítky hodin skvělé zábavy.
Co se grafické stránky týče, je jasné, že v dnešní době dosti pokulhává. V té době to ale byla jedna z nejkrásnějších her jaké jsem kdy viděl. Hudba, která dokonale dokreslovala kouzelný svět Hyrule by si také zasloužila přívlastek geniální. Link sice nemluví, jak už je u této série zvykem, ale titulkové rozhovory jsou doprovázeny alespoň roztomilými zvuky (citoslovci).
Volný (v té době opět nezvyklý) pohyb na hřbetu koně, byl neuvěřitelný. Nechyběly potůčky, vesničky i královský hrad, západ a východ slunce či příběhem se měnící herní svět. Dokonalí nepřátelé v ještě dokonalejších dungeonech plných hádanek a soubojů. A u nich bych se rád zastavil. Systém soubojů je vyřešen jednoduše, ale bezchybně. Vždycky, když Linka někdo napadne, vylétne mu z čepice víla Navy a nepřítele zaměří. Link se od té chvíle pohybuje vždy čelem ke svému cíli. K dispozici máte jak meč, tak použití štítu. Nechybí samozřejmě různé úskoky a komba, takže pokud nejste opravdu výjimečná nemehla, není třeba se bát, že byste občas trochu složitější (zvláště u bossů) combaty nedávaly. Pokud se vám ale přece jenom stane, že vám (hlavně u vzdálenějších cílů) Navy někoho nezaměří, můžete se přepnout do pohledu první osoby a zkusit to bez pomoci. Ovládání je všeobecně velmi intuitivní a neměl jsem s ním sebemenší problém.

Hra vyšla v remaku snad na všechny konzole následující po N64, Wii, WiiU, DS apod. ale stejně si myslím, že největší kouzlo měla právě na Nintendu 64. Pokud jste ji nehráli, MUSÍTE  to napravit!

HODNOCENÍ
Příběh
Grafika
Hudba
Hratelnost
Předchozí článekFilmová verze Drifta
Další článekŽelvy Ninja (2014)
SDÍLET

Napsat komentář